søndag den 25. juli 2021

Fra Göteborg til Uddevalla (Råhult til Svarte Mosse)

I dag har vi gået fra Råhult til Svarte Mosse. Det var en rigtig lang tur på ca. 32 km, men vi ville gerne nå at handle til de næste 5 dage, hvor vi ikke ser nogen butikker på vejen. Alternativet er at vi skal handle i morgen tidlig, men så kommer vi senere afsted og når ikke så langt frem på ruten, som vi gerne vil i dag.

På vejen kom vi forbi Jonsered Fabrikkerne, der var desværre lukket, men vi vil meget gerne forbi en anden gang og se fabrikkerne, der i dag er et museum med hele historien om de mange forskellige produktioner der har været her, gennem tiden.





Vi har handlet ind i Coop i Bohuslan, som er den sidste mulighed for indkøb de næste 5 dage, til vi når frem til Uddevalla, og har fundet et overdækket spisested ved Svarte Mosse, som kan fungere som shelter for natten. 

Vi burde have taget med tog eller bus ud af Göteborg i går, så vi kom tættere på Skatås inden vi startede med at vandre, så vi ikke behøvede at gå 32km i dag. Men i min iver over at være på tur, blev jeg grebet af lysten til at gå, også selvom det desværre koster en masse ekstra i dag.
32km med oppakning er ret vildt, men det lykkedes, uden alt for mange vabler, fødderne er dog godt ømme. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

1-dags tur til Orø

I dag var jeg og min mand på besøg hos mine forældre. Vi tog færgen til Orø og gik rundt langs kysten på den vestlige side, hvor vi kom forb...