mandag den 27. december 2021

Julegaven til Malta, 27. december 2021

D. 24. december lå der en helt speciel julegave under træet, fra min skønne mand, der trængte til lidt sol og varme. Vi skulle tilbringe juleferien på Malta, med afgang d. 27. december og hjemkomst til middagstid d. 31. december, hvor vi skulle hjem og fejre nytåret med et par gode venner.

Vi havde en rigtig fin flyvetur til Malta, og vi fandt frem til udlejningsbureauet, som vi havde lejet bil af, fik underskrevet papirer, betalt depositum + ekstra afgift på 25€ til lufthavnen, som ikke lige stod beskrevet noget steder. Så er det jo nemt at være den billigste biludlejer...

Vi fik nøglerne til en bil, gennemgik 4 sider med 17 skader og skulle til at sætte os ind i bilen, da vi opdagede at rettet sad i min side. (Måske var det derfor den havde så mange buler og ridser?) :D

Der var ca. en halv times kørsel til hotellet, hvor nerverne sad uden på tøjet og vi flere gange nervøst grinende fik snakket om hvordan man kører i venstre side af vejen. Malta er nok det land med flest rundkørsler, så det blev også grundigt øvet, og selvfølgelig ledte Google Maps os ud på de aller mindste veje, hvor man ikke altid kan passere 2 biler ved siden af hinanden. Det blev næsten for spændende.

Godt fremme ved hotellet, Luna Holiday Complex i Mellieħa, fik vi vores nøgle udleveret. Det var et flot hotel, og vi havde udsigt til den flotte gamle kirke, på toppen af bakken. Vi gik en tur langs stranden og så de flotte fiskerbåde, derefter gik vi en tur op til kirken, der var åben. Vi gik derefter en tur ind i byen og sluttede aftenen af med at spise charcuterie på "The Core" en 5-stjernet restaurant næsten lige foran kirken. Vi havde nok forventet et lidt større udvalg og lidt mere forskellige smage, end det vi fik serveret, men det var meget flot anrettet, og en dejlig aften.