torsdag den 30. december 2021

Malta (Gozo) d. 30. december 2021

I dag tog vi færgen til Gozo, stillede bilen ved havnen og gik til Dwejra, Det blev til ca. 23 km. langs sydsiden af Gozo.

Gozo er en fantastisk ø, med høje stejle klipper, der går direkte lodret ned til vandet flere steder.
Her er grønt af græs og lav vegetation og blomster. Men her er også sandsten med indlejret muslingeskaller og søpindsvin, som sidder totalt fast i den sandsten, det er blevet presset ind i, da havet blev løftet/presset op fra havets bund, til en ø.

Ved Xlendi Beach fik vi en  aperol spritz og lidt jordbæris, mens bølgerne slog ind mod kysten. Vi sad helt ud til vandet, og når de store bølger ramte molen, stod det op omkring os med bølgeskum, men uden vi blev våde. Nogen gange stod det op med vand i flere meters højde. Det var sjovt og vildt.

Efter en pause gik vi op til bussen, men blev enige om at gå videre til Dwejra, det kunne vi godt li nå, inden det blev mørkt, og der var nu flot på sydsiden af Gozo.

'

I Dwejra så vi solnedgangen, og fik et lift derfra, med nogle franskmænd, tilbage til færgen og vores bil.

Hjemme på Malta, tog vi igen ud og spise på Ix-Xatba, hvor vi igen bestilte kanin. Til forret fik vi muslinger, og begge dele smagte super godt. Denne gang var vi ikke helt alene, her sad et lokalt selskab med hele familien på 8, samt en enlig kvinde, der var ude og spise. Der var en rigtig god stemning, og en dejlig hyggelig afslutning på en skøn ferie på Malta.